Pages

Translate

Wednesday, May 22, 2013

ULCER : Cara kurangkan sakit ulser bawah lidah.

Assalamualaikum.


Ulcer, nobody want it. Nampak kecik tapi sakit pergh boleh buat orang takde selera makan. So, disebabkan tak tahan dengan sakit ulser ni macam-macam cara aku dah try.




Antara cara yang aku dah guna.


1. Guna bonjela. Dah lah rasa tak sedap ( Tak berkesan pun )

2. Guna orrepaste, yang ni rasa dia macam makan gula-gula mint. Tak pedih kalau letak kat tempat ulser. ( Ok jugak la)

3. Ini kita guna traditional ways ye. Instead of letak garam yang maha sakit tu aku letak asam keping. Gunting lah bagi kecik sikit pastu tekan kat tempat ulser haa ni pun sakit gak cuma kurang satu level dari garam, siap menitis air mata syawal. Tapi kesan dia dah boleh nampak seawal sehari. Memang berkesan, tapi kena rajin la letak dalam sejam sekali ke.

4. 

Oral aid letak sekali je haha saje nak test so tak tau la kesan dia apa. Tapi lepas letak gengigel dalam 3,4 kali terus elok dah ulser tu. Alhamdulillah. 

Selain tu, aku kumur jugak tetiap hari dengan air garam nak baik punya pasal. Overall, lepas test macam-macam cara hilang lah ulser aku dalam 4 hari sahaja. Ulser aku bawah lidah so memang pedih kaw-kaw punya. Hope membantu lah korang. Bye!


4 comments:

Unknown said...

hye. remember me edapinka? i owned a blog called Her Journey before. now i have a new blog on the same google account called syidahkhazmi.blogspot.com do follow yeah? thank you!

Unknown said...

Mcm mane nak guna spray tue.. perlu tebuk ke kat hujung nozel atau potong jer hujung nya..

you-know-who said...

Spray je la, tak payah tebuk apa.

Anonymous said...

Thank you for info