Pages

Translate

Tuesday, December 16, 2014

Cliche Question.

Assalamualaikum.


Lama gila tak update blog rasa awkward nak taip apa rasa macam hilang kat dunia alice in the wonderland. Okay hiperbola. Malay culture, aku tak tahu la kalau bangsa lain other than Malay pun buat macam ni.

No offense, aku pun Malay. It's something like this, kita pergi rumah kawan/jiran/etc then diorang nak pergi dapur hidangkan air sebolehnya lah taknak menyusahkan orang 'Eh tak payah la buat air, datang kejap je eh takpe tadi dah minum padahal kalau tuan rumah tak hidang air kemain dalam hati mengata hahahaha (aku lah tu) compared dengan western culture sometimes owner tak pelawa pun diorang yang mintak, 'would you mind making me some tea?or bila tuan rumah nak pergi buat air diorang akan jawab yes, just a spoon of sugar please. Haa kan senang, ni macam nak main ragbi bersungguh tolak pelawaan tuan rumah. I've been in this situation more than 3 time I told yaa. Lagi satu western culture ni kalau tetamu cakap taknak memang terus diorang tak buat air opposite dengan kita ni.   

Ni kenapa tiba-tiba gambar macam ni ada kena mengena dengan entry ke?
Saja nak kabor Heroes reborn 2015



One more things, ada je benda yang kita nak tanya kan padahal kadang-kadang tak rapat mana pun ni biasa makcik-makcik la.



'Trial hari tu dapat berapa' = anak saya straight A's
'Sekolah kat mana' = anak saya MRSM/SBP 
'Result UPSR.PT3,SPM berapa' = (korang boleh agak sendiri)
'Dapat universiti kat mana'
'Kerja kat mana'
'Bila nak kawin'
'Anak berapa orang'

Dan seterusnya lahhh. Kalau sorang tanya boleh la kau hadap ni each time kalau kenduri, raya sepuluh orang tanya haaa. Eeeee padahal tak suka orang tanya sebab result so-so je hahahhaa kalau aku dapat straight A's orang tak tanya pun aku bagitau je lol


Hmm, random entry again. Until then, adios peeps!

No comments: