Pages

Translate

Wednesday, December 14, 2011

Ciri-ciri orang Rabun .


Assalamualaikum ,

Tolong la kesian kat kami yang rabun ni , aku rasa ramai orang rabun yang saja atau terlupa nak pakai spec kena label sombong. Ciri-ciri orang rabun akan dapat dikenal pasti kalau masa tengah tengok movie/drama dia akan kecik kan mata dia dengan gigih semata-mata untuk bagi jelaskan sari kata kat tv tu. Tak pun ce korang try lambai tangan dekat kawan2 yang rabun dengan jarak 3 kaki tengok camne reaksi diorang .



Serious, ni kalau aku malas nak pakai spec . Tengah makan kat dewan tetibaa ada cerita syok.*zaman dok hostel* Time tu pulak la tak bawak spec, nak pergi ambik kat tingkat 3 malas. So, dengan gigih aku kecik kan mata sebab nak baca subtitle. Nak-nak pulak drama korea, memang aku faham pulak bahasa diorang.


Yang ni memang selalu jadi kat aku disebabkan aku ni tak suka pakai spec padahal power rabun tinggi ditambah pulak dengan sound trouble. Confuse , nak lambai balik kang malu pulak salah orang.
Disebabkan dah berapa kali aku salah lambai kat orang, aku nekad tak nak malu dah. Tu yang kadang-kadang orang cakap muka aku kerek,rasa macam dah senyum balik kat diorang.

Lagi satu kalau lupa bawak spec kat kelas, ouhh demmm. Memang aku buat-buat nampak je benda yang cikgu tulis. Nak cakap kat cikgu lupa bawak spec nanti kena marah. Kawan aku selalu jadi mangsa, aku copy je la benda yang cikgu tulis kat depan. Sadis kan. Aku jenis yang tak suka pakai spec, tak selesa. So, aku pakai time dalam kelas je. Padahal start pakai dari darjah 6, in case korang nak tahu dah bermacam bentuk & color aku dah pernah pakai.

Ehm, orang rabun yang selalu ditafsir sombong. Mencik ah camni.

                            


5 comments:

EnciK AxixOu said...

org kai spec mmg pyh nk d ramal..heee...tp lau kecikn mate leh bce gk k subtitle 2??

Aflina Affandi said...

boleh la dari xnmpk langsung. haha

Hashira Yusoff said...

I pun pkai spec jgk.. tapi I lebih suka pkai je. x slesa bila mata kabur. :)

Aflina Affandi said...

sangat tk selesa :/

GIFFARINE said...

jom2x rawat mata rabun dengan ibnu sian sunglasses model therapy eyewear sporty
check it out here http://ibnusinaglasses.blogspot.com/