Pages

Translate

Tuesday, October 11, 2011

Trip to BROGA



Salam ,

 Hari sabtu hari tu tepat pukul 9 kot aku sampai Semenyih dari Kajang. Hasil plan beramai-ramai nak gi trip ke broga hill(tipu) Okay, actually aku sorang je yang nak pergi sana. Tapi sebab aku paksa diorang pergi sana diorang follow je. Nak dipendekan cerita masa kami start hiking tu ada la sorang brader dia ni sound' Dik, kat atas dah takde orang.Broga dah tutup' Kurang asam punya brader, aku tahu la kitorang sampai lambat. Konon plan nak gi tengok sunrise bangun pukul 6 la konon.Puiii! Last-last bangun lambat. Takpe, hari lain kita pergi lagi.

Otw nak hiking ke puncak tu ada dalam 2,3 kali aku dengar dialog ni ' Senyum la bukan kena bayar pun' Rasa macam cool jugak ayat tu lantas aku ciplak then tegur orang-orang yang lalu sebelah aku. Lebih kurang sejam jugak la nak sampai atas, baru half way  dah semput weh. Last hiking time aku form 2 kat Gunug Senyum tu pun follow school trip. Even semput tapi berbaloi la tengok Broga punya view. Angkat ibu jari. Then, lepas snapshot gambar konon nak show off kat orang . Okay aku tipu lagi, alang-alang dah sampai broga simpan la sikit sebarang dua keping gambar. So, here there are. Enjoy the pictures! 





















Tepat pukul 11 tak silap , kitorang selamat sampai bawah kira dah turun la. Then after sampai rumah kawan aku tu kitorang pack barang semua nak pergi swimmimg pulak . Pukul 8 sampai pukul 1 am kitorang pergi meronda kejap kat area Putrajaya . Fiuhhh , penat tak payah cakap la tapi kitorang tough so tadek hal punya. Hari Ahad pukul 11 pagi tu kitorang naik bas balik hostel. Conclusion cerita ni kaki aku sakit 3 hari sebab cramp masa nak turun bukit tu. Ha-ha, malu woii. Padahal aku yang paling excited. Sekian


3 comments:

Aben said...

kite kne gerak naik bukit kul bpe ye??lau kite smpai awl,nk brmlm kt ne?

bad breath causes said...

Cantik gak tempat ni..

Aflina Affandi said...

@Abenpaling afdal lepas subuh la. tak sampai 2 jam pun hiking ni.